Bureau Van Zimmeren & Bijzonderwijsmens
Goed onderwijs begint bij gezonde, veerkrachtige professionals. Daarom werkt Bureau Van Zimmeren samen met Stichting Bijzonderwijsmens, een platform dat scholen helpt om werkdruk, uitval en mentale belasting terug te dringen via een mensgerichte én praktische aanpak. In deze samenwerking brengen wij onze jarenlange ervaring op het gebied van persoonlijke en professionele ont-wikkeling samen met de kracht van technologie: de Egomodule.
Bijzonderwijsmens biedt scholen een toegankelijke route naar duurzame inzetbaarheid, waarin medewerkers zélf de regie krijgen over hun welzijn. Via de Egomodule — ontwikkeld door Bureau Van Zimmeren — kunnen medewerkers moeiteloos reflecteren, hulpvragen signaleren en in contact komen met passende ondersteuning. De rol van Bureau Van Zimmeren ligt hierbij in het versterken van de inhoudelijke kant: begeleiding, reflectie en training, altijd afgestemd op de persoon.
Onze professionals leveren onder andere:
Reflectiegesprekken die richting en inzicht geven
Counseling bij vastlopen in werk of privé
Trainingen in ego-professionaliteit, gericht op bewustwording van gedragspatronen
Energy Drives-scans die in kaart brengen waar iemand energie van krijgt of verliest
Verzuimbegeleiding op basis van vertrouwen en herstel van perspectief
Waar Bijzonderwijsmens scholen helpt om deze werkwijze op organisatieniveau te implementeren, leveren wij de kennis en praktijkervaring om die aanpak écht werkend te maken — mens voor mens.
Wat onze samenwerking bijzonder maakt, is de gedeelde visie: duurzame inzetbaarheid kan alleen slagen wanneer medewerkers het zélf gaan dragen. Niet omdat het moet, maar omdat ze begrijpen waarom het belangrijk is. Daarom is het hele systeem gericht op eigenaarschap en bewustwording.
De Egomodule biedt hierin een krachtig startpunt. Medewerkers kunnen zelfstandig reflecteren, passende hulpbronnen selecteren, en in contact komen met een Wel-Zijn Adviseur (WZA). Onze rol als Bureau Van Zimmeren is om te zorgen dat de inhoud van deze gesprekken en trajecten diepgang en impact hebben — niet vluchtig, maar fundamenteel.
De uitkomsten zijn voelbaar:
Medewerkers voelen zich gezien, gehoord en serieus genomen
Leidinggevenden krijgen ruimte om te faciliteren in plaats van te sturen
Scholen bouwen aan een cultuur waarin welzijn en professionaliteit hand in hand gaan
Bijzonder aan onze aanpak is dat deze niet is ontstaan op papier, maar in de praktijk. Alles wat we doen — van reflectie tot verzuimbegeleiding — is gestoeld op echte gesprekken, echte mensen en échte verandering. Daardoor sluit onze werkwijze naadloos aan op de praktijk van het onderwijs, met zijn unieke dynamiek, druk en verantwoordelijkheden.
Samen met Bijzonderwijsmens helpen we scholen om werkdruk structureel te verlichten, uitval te voorkomen en het werkplezier terug te brengen. Niet met standaardoplossingen, maar met een aanpak die past bij de mens én de organisatie.
Wil je weten hoe deze aanpak werkt in jouw schoolorganisatie?
Bekijk het platform op www.bijzonderwijsmens.nl, lees meer over de strategie van Persoonlijke Duurzame Inzetbaarheid of maak direct een afspraak met een van de adviseurs van Bijzonderwijsmens.